Nákladní auto havarovalo kolem 6.30 ráno mezi městy Spittal a Feistritz, když jeho řidič, 41letý Rumun, nezvládl patrně kvůli rychlosti řízení. Narazil do svodidel, po nichž klouzal ještě dalších padesát metrů.
Zatímco se šofér snažil zvládnout řízení, neovladatelný návěs si dělal, co chtěl. Náklaďák se zastavil až v okamžiku, kdy se návěs dostal do pravého úhlu a blokoval odstavný a levý jízdní pruh. Vůz měl českou registrační značku.
Silničáři kvůli nehodě nejprve nechali průjezdný pravý jízdní pruh, po osmé hodině ale klíčový tah na jih uzavřeli zcela kvůli rozlité naftě. Provoz nasměrovali na objízdné trasy, na nichž se ale stejně jako na dálnici začaly tvořit dlouhé kolony.
Zácpa na dálnici A10 měřila po jedenácté hodině šestnáct kilometrů a sahala až ke Gmündu. Následky nehody se podle serveru ORF.at podařilo odstranit před polednem, zprůjezdnit dálnici pak až kolem třetí odpoledne. Doprava však byla v místě komplikovaná i několik hodin poté, dlouhé kolony se rozjížděly jen pomalu.
Kolony byly i ve Švýcarsku
Podobná byla situace také v sousedním Švýcarsku, kde bývá v sobotu zvlášť hustý provoz. V kantonu Curych dětem právě začaly letní prázdniny, navíc přes Švýcarsko na jih míří i statisíce rekreantů z Německa, Nizozemska a Lucemburska. Také tam v pátek některým dětem skončila školní docházka.
Nejdelší kolony stály před vjezdem do Gotthardského tunelu ve směru na jih.
Tam se podle internetového portálu deníku Bote der Urschweiz čeká více než dvě hodiny a řada stojících aut dosahuje délky 13 kilometrů. Plné jsou i objízdné trasy, zácpy navíc čekají i řidiče, kteří se vracejí z dovolené.
Také ve směru na sever se hodiny čeká zejména před vjezdy do tunelů.