"Do pátečního rána přišlo na Zelenou linku ministerstva (telefonem a e-mailem) celkem 31 žádostí o informaci, jak mají lidé postupovat, když chtějí požádat o náhradu škody," oznámil iDNES.cz náměstek ministra dopravy Miroslav Drobný.
Zatímco nejskromnější z rozhořčených motoristů ocenil svůj promarněný čas na symbolickou dvacetikorunu, ten nejnáročnější touží po padesátitisícovém odškodném.
Ministerstvo už dříve avizovalo, že případné odškodnění má platit firma ATS-Telcom, která nový centrální registr vozidel dodává.
Další peníze od firmy ministerstvo chce za to, že systém nefunguje od začátku, tak jak má. A Drobný vzkazuje, že čím déle se trable potáhnou, tím víc peněz ATS-Telcom zaplatí.
"Podle smlouvy je možnost požadovat dva miliony korun za každý den, kdy systém neběží správně. Po firmě pak můžeme požadovat i náhradu škody, která vznikla. Touto otázkou bychom se měli zabývat příští týden," slibuje náměstek ministra dopravy Pavla Dobeše.
Drobný také na přímý dotaz uvedl, že navzdory spekulacím z problémového registru nezmizela žádná zadaná data. "Pokud se informace v některých případech nezobrazují, jedná se o problém, který bude dle dodavatele do pondělí odstraněn," míní vysoce postavený státní úředník.
Resort slibuje, že hned poté, co se povede zlikvidovat všechny technické nedostatky, bude se řešit i politická odpovědnost. I to je prý na programu příští týden.
Nový centrální registr vozidel ministerstvo dopravy spustilo v pondělí po týdenní odstávce. Systém ale v podstatě vůbec nenaběhl nebo fungoval jen s velkými obtížemi. Ve čtvrtek v podvečer ministr Pavel Dobeš oznámil, že se podařilo systémové problémy odstranit. Navzdory tomu ovšem registr na řadě míst republiky nefunguje doteď. (více o problémech registru čtěte tady)