"Takzvané nehomogenity jsme objevili u zastávky tramvaje Horoměřická ve směru do centra, tedy v opačném směru, než se silnice propadla. Přestože s tím nemáme nic společného, tak když už tady máme stroje a lidi, tak tam dáme betonovou injektáž," potvrdil mluvčí Metrostavu František Polák.
Dělníci proto v noci na sobotu 14. července ulici v tomto úseku uzavřou a prostor pod vozovkou vyztuží betonem. "Musí tam být dlouho, žádné stroje pod ním nejsou. Vejde se tam tak dvacet třicet kubíků betonu," uvedl Polák s tím, že se prý již firma domluvila s Dopravním podnikem, že auta budou moci jet po kolejích.
Další podobné dutiny firma podle Poláka neobjevila. "Nejlepší by ale asi bylo, kdyby město prohlédlo Evropskou celou," dodal.
Pětimetrový kráter se u tramvajové zastávky Horoměřická objevil v neděli 8. července (o propadu čtěte zde). Evropská byla v těchto místech okamžitě uzavřena. Pod propadem je vyhlouben nový tunel prodlouženého metra A, razící štít byl v tu dobu zhruba patnáct metrů za propadem.
Propad vozovky podle odborníků nezavinila výstavba metra, ale nestabilní podloží. Tramvaje a autobusy městské hromadné dopravy se na Evropskou vrátily již ve čtvrtek, automobilisté o den později.