Cena jízdenky bude nižší, než se očekávalo. V závislosti na rychlosti vlaku a přepravní třídě se bude pohybovat od 410 jüanů do 1 750 jüanů (1 100 až 4 600 Kč). Nejrychlejší spoje urazí vzdálenost 1 318 kilometrů za čtyři a tři čtvrtě hodiny, což je zhruba polovina současné doby. Nejpomalejší za necelých osm hodin.
Linka bude každý den převážet 180 tisíc cestujících, uvedl náměstek čínského ministerstva pro železnici Hu Ja-tung.
Hu zároveň ubezpečil, že trať bude absolutně bezpečná. Nejvyšší provozní rychlost vlaků byla snížena na 300 kilometrů za hodinu z původně plánovaných 350 kilometrů za hodinu právě kvůli obavám o bezpečnost.
13. června 2011 |
Aerolinky se budou muset více snažit, aby jim neutekli cestující
Experti očekávají, že místním aerolinkám ubudou cestující. "Cena za jízdu vlakem konkuruje ceně letenky, a tak bude pro klienty aerolinek zajímavá," upozorňuje analytik společnosti China Securities Li Lei.
Doba strávená v rychlovlaku navíc nebude o tolik delší, než kterou cestující potřebuje na let. Letadla zvládnou tuto trasu za dvě hodiny, k této době je však nutné přičíst čas na odbavení, čímž se rozdíl zmenšuje.
Místní aerolinky navíc mají častá zpoždění, upozorňuje agentura Bloomberg. Problémy s časným odletem má podle ní každý čtvrtý let. Spojení mezi metropolí a hlavním ekonomickým centrem země je pro čínské aerolinie jedním z nejlukrativnějších.
Trať za 221 miliard jüanů (zhruba 575 miliard korun) se začala budovat v dubnu 2008 a původně měla být otevřena až v roce 2012.
Čína chce mít do konce roku 13 tisíc kilometrů vysokorychlostních tratí a do roku 2020 tuto délku zdvojnásobit, napsala agentura AP. Již v současnosti má Čína nejrozsáhlejší síť vysokorychlostní železnice na světě.