Tuto myšlenku prezentoval na veřejném slyšení obyvatelům Královéhradeckého a Pardubického kraje Martin Janečka z odboru strategie ministerstva dopravy. V diskusi se ale dostal pod palbu útočných dotazů a nešetřil ho ani sociálnědemokratický hradecký hejtman Lubomír Franc.
Zvlášť když Janečka přiznal, že smlouvy s Havránkovou o směně pozemků potřebné k dokončení D11 nemusí být uzavřeny ani do roku 2014, kdy chtěl Vít Bárta jezdit po dálnici až do Hradce za každou cenu.
Záložní plán tedy počítá se stavbou další části, i když by dálnice od Prahy zatím končila před Hradcem.
"Na trase z Hradce Králové do Předměřic nad Labem je již vykoupeno 84 procent a z Předměřic do Smiřic 45 procent pozemků," poznamenal Zdeněk Kos z Ředitelství silnic a dálnic.
Nový ministr prosazuje i stavbu R35
Když pak Janeček neurčitě tvrdil, že prioritou ministerstva je, aby dálnice i rychlostní silnice R35 do roku 2014 získaly potřebné prostředky, hejtman Franc jen skepticky vrtěl hlavou. "Podle mě se může stát, že se tady sejdeme zase za deset roků a opět budou padat stejné fráze," hřímal Franc.
Neskrýval, že příliš nevěří v brzkou dohodu o směně pozemků s Havránkovou: "Ta jednání probíhají už 16 let. Bude nedůvěra, že zrovna nový mistr (Radek Šmerda) bude úspěšný. Vždyť já vím, že se ani neuvolňují peníze na výkup pozemků.
Region se ale i přes Šmerdovo odmítání superstrategie svého předchůdce nemusí cítit podvedený. Nejvyšší prioritu dál mají stavby, které už jsou v běhu, třeba silnice spojující Hradec s Pardubicemi nebo obchvat Opatovic nad Labem.
Prioritu prý nadále má také rychlostní silnice R35 z Mohelnice do Hradce Králové. Tato komunikace propojí dálnici D11 s Moravou a podle Šmerdy je jedinou šancí, jak odlehčit přetížené dálnici D1 z Prahy do Brna.
Dostavba D11 i budování R35 mají velmi podobné časové horizonty, kdy by se mohlo začít. Stát si slibuje pokrok od šestiletého operačního programu Doprava, který začne 1. ledna 2014 a umožní čerpání peněz z evropských zdrojů.
Kdyby se tedy opravdu podařilo získat finanční prostředky a dotáhnout do konce dokumentaci, v roce 2014 by se mohlo začít.