"Na přejezdech máme výstražné kříže, světelná upozornění, někdy i závory, ale stále to nestačí. Nejlepší by asi bylo na těch místech postavit betonovou zeď," říká s nadsázkou provozně technický ředitel Dopravního podniku Ludvík Lavička.
Nejhorší situace je na jablonecké straně linky od zastávky Brandl na konečnou, tedy tři zastávky.
"Účastníci silničního provozu zkrátka nedodržují předpisy. Například u Brandlu je to stále stejné. Již deset let tu dochází ke kolizím," popisuje Lavička. Tamní přejezd je přitom opatřený i výstražnými světly.
Tramvaj č. 11Nejdelší meziměstská tramvajová trať v Česku, měří 13 kilometrů. V celém úseku jednokolejná, s ostrovními i bočními výhybnami. Denně ji využije kolem 11 tisíc lidí. Do provozu byla uvedena 1. ledna 1955. |
Nehody se stávají také u parkoviště poblíž nového kruhového objezdu. Tam chce Dopravní podnik během několika dnů také umístit světla a výstražné kříže, velké zlepšení si od toho ale neslibuje.
"Všechny přejezdy jsou označeny standardně a řidiči to přesto neberou v potaz," říká ředitel.
Bezpečnostní prvky v místech, kde se kříží silnice s tramvajovou tratí, vylepšuje Dopravní podnik již 15 let. "Postupně chceme dát na všechna tato místa semafory," dodává Lavička.