"Zahájení třísměnného provozu plánujeme na příští rok, kdy se tak ale stane, zda v polovině, nebo na konci roku, ještě nevíme," řekl tiskový mluvčí společnosti Petr Vaněk. Rozjezd třetí směny je podle něj do značné míry závislý na dostavbě převodovkárny, bez které by automobilka nemohla vyrábět dostatečný počet převodovek.
Spor okolo výstavby další haly ale může společnost Hyundai v jejím rozvoji podstatně zbrzdit, bez její výroby totiž firma nebude schopna dosáhnout plánovaného množství 300 tisíc vyrobených automobilů ročně.
"Proti stavbě se odvolala paní Milada Králíková z Vojkovic a občanské sdružení ze Stříteže, záměr napadli ve stavu územního rozhodnutí," přiblížil spor Petr Vaněk. V současné době řeší územní rozhodnutí stavební úřad v Dobré, kam se celý spor po odvoláních vrátil z krajského úřadu.
Ten dal stěžovatelům za pravdu a jejich námitky proti vydání územního rozhodnutí uznal jako oprávněné. "Ve sporu šlo o umístění a povolení přístavby převodovkárny a rozhodli jsme tak, že jsme věc vrátili zpátky stavebnímu úřadu v Dobré," popsala zatím poslední posun vedoucí oddělení stavebního řádu krajského úřadu v Ostravě Pavlína Sniegoňová.
HYUNDAI V NOŠOVICÍCH18. 5. 2006 21. 3. 2007 3. 11. 2008 26. 2. 2009 2. 11. 2009 13. 9. 2010 20 9. 11. 2010 |
"Konkrétní procesní věci sdělovat nemůžeme, řízení je neveřejné, ale byly tam jak procesní, tak věcné chyby, které nyní musí žadatel doplnit," přiblížila Sniegoňová.
Spor o povolení stavby druhé převodovkárny se navíc může ještě protáhnout, účastníci stavebního řízení se totiž opět mohou proti případnému schválení odvolat. A zákonné lhůty jsou dlouhé.
Zhruba tisícovka zájemců o práci v Hyundaii si tak zřejmě bude muset počkat, než je firma přijme.
Firma má přitom k třísměnnému provozu dobře nakročeno. V pondělí v Nošovicích vyrobili v pořadí již tří set tisící automobil shodou okolností se šestistupňovou převodovkou vyráběnou právě v Nošovicích.
Kromě toho také v září představila nový model ix20, který doplnil škálu tří základních typů vozů vyráběných v Nošovicích (fotografie nového vozu si prohlédněte zde).
"Převodovkárnu nutně potřebujeme rozšířit, protože z ní zásobujeme nejen náš závod, ale i sesterskou automobilku Kia v Žilině a nově také automobilku naší společnosti v Rusku," vysvětlil Petr Vaněk. "Po jistou dobu bychom vše zvládali zásobovat i z Koreje, dlouhodobě ale je výroba převodovek v Nošovicích hodně důležitá," dodal.