Společnost Media Flow pracovala v předchozích letech pro ODS ve středních Čechách a také na Ústecku.
Zároveň měla úzké vazby na Lata Brandis ladies club, elitní skupinku vlivných a bohatých žen, jejímiž členkami byly třeba nejvyšší státní zástupkyně Renáta Vesecká, manželka středočeského exhejtmana z ODS Tamara Bendlová či Lucie Talmanová, bývalá místopředsedkyně Sněmovny a dnes manželka někdejšího premiéra Mirka Topolánka.
S dámským klubem, který byl v minulosti v podezření, že peníze vybírané na charitu utratil na opulentních večírcích, spolupracovala i Neumannová.
Co přesně dělali, si už nepamatuji
Sama firma Media Flow poskytovala organizátorům mistrovství podle smluv, které má redakce k dispozici, především poradenství. Zajišťovala i nákup reklamních předmětů. Za 450 tisíc koupila především lampy, které dostali VIP hosté šampionátu jako dárek.
Faktur byly desítky, nejčastěji si Media Flow účtovala peníze za "marketingové služby a odborné poradenství". Platby za zhruba 200 tisíc korun se opakovaly téměř pravidelně každý měsíc.
Jaké marketingové služby agentura ale přesně zajišťovala, není jasné. Nepamatuje si to ani Neumannová.
"Takových objednávek bylo hodně, z hlavy to nevím. Zajišťovali třeba letenky na kongres v Kapském Městě, měli tam propagační stánek nebo nechávali vyrábět propagační předměty," vybavuje si.
Společnost Media Flow založila Radka Jírková se svým partnerem Jiřím Frkalem. Firma skončila před časem v likvidaci.
Mistrovství světa proběhlo v Liberci v posledních čtrnácti dnech února roku 2009. Kateřina Neumannová v čele pořadatelů hospodařila s rozpočtem 623 milionů, z velké části to byly peníze například z ministerstva školství nebo od Libereckého kraje. Bývalá lyžařka však i přes štědré dotace šampionát ukončila ztrátou 106 milionů korun.
Dluhy způsobily dvě věci: pořadatelé utratili o dvacet devět milionů korun víc, než měli v plánu a současně měli propad osmdesát milionů korun i v příjmech. Velkou ztrátu vytvořili organizátoři třeba při prodeji vstupenek. Mnozí kritici jim vytýkali již na samotném počátku akce, že vstupné je předražené. To se nakonec potvrdilo. Během hospodářské krize lidé nechtěli utrácet za lístky na lyžování a návštěvnost závodů byla nízká.
Čtěte ve středu v MF DNES: Na libereckém šampionátu se utrácelo za marketingové služby a vybavení kanceláří. MF DNES získala další faktury, které ukazují, že Kateřina Neumannová nechala vydělat své přátele.