Bém se rozhodl svolat mimořádné jednání kvůli novele loterijního zákona v pondělí 12. dubna. Sedmadvacet zastupitelů se ale nepodařilo zastihnout. Vyřešilo to deset taxíků, které pozvánky zastupitelům dovezly. Informují o tom Hospodářské noviny.
Kdyby se jednalo o běžné jednání, zastupitelé by se o tom dozvěděli s týdenním předstihem a taxíků by nebylo třeba. Pozvání jim přijde e-mailem a protože musejí podle předpisů pozvánku obdržet i osobně, úředníci jim ji vhodí s předstihem do schránky na magistrátu. Sněmovna ale měla začít novelu loterijního zákona projednávat v úterý 13. dubna, proto magistrát se svým jednáním tak spěchal.
Výsledná suma, kterou si taxikáři naúčtovali, se vyšplhala k dvaceti tisícům. Taxíky, které měly zakázku na starosti, jezdí po telefonickém objednání za 19 korun na kilometr. Bez nástupní sazby to v přepočtu znamená, že každé auto najezdilo přes sto kilometrů, dohromady tedy přes tisíc kilometrů. Což je to samé, jako kdybyste jeli z Prahy do Paříže, uvedly Hospodářské noviny.
Kvůli jednomu zastupiteli tak jeden taxík najel v průměru 38 kilometrů. To je více, než kdyby projel celou Prahou od severu k jihu.
Vysoká cena je ale podle informací taxikářů způsobena několikahodinovým čekáním na dokumenty před budovou magistrátu. Zástupci mediálního centra magistrátu však tuto informaci u nikoho z radnice nedokázali ověřit.
Za celý loňský rok magistrát utratil za taxislužbu necelých 170 tisíc korun.
VYJÁDŘENÍ MAGISTRÁTUPodle pražského magistrátu náklady na rozvoz materiálů dvacet tisíc korun nepřesáhly a částka je v poměru k tomu, co Pražané získali, zanedbatelná. "Nešlo přitom o pozvánky pro část zastupitelů, ale o podklady pro jednání zastupitelstva. Zastupitelé museli mít alespoň minimální čas si podklady prostudovat, materiály proto byly rozvezeny všem 70 zastupitelům domů," hájí se magistrát v tiskové zprávě. Taxíky podle mluvčího magistrátu Jiřího Wolfa nečekaly hodinu, ale maximálně necelou hodinu a účtovaly si 16 korun za kilometr. "Pokud by úřad tento rozvoz zajistil vlastními vozidly, musel by stejně platit náklady včetně přesčasů řidičů, takže náklady by byly zhruba stejné nebo jen o málo nižší," počítá magistrát. "Použití taxislužeb je naprosto běžné jak ve veřejném, tak soukromém sektoru, protože je často ekonomicky výhodnější než jiné varianty. Takto vyvolávaná kauza je naprosto směšná a účelová. Podstatné je, že Praha bude moci regulovat hazard na svém území a získá další legislativní nástroj, jak chránit bezpečnost města a jeho obyvatel i návštěvníků," uvedl tiskový mluvčí města Jiří Wolf. |