Linkové autobusy měly nahradit vlakovou dopravu, na nádražích měli stát dopravní asistenti a posílit bylo nutné i firemní infolinku.
"Museli jsme u Kordisu objednat činnosti, které byly ve výsledku zbytečné. Navíc další záležitosti, kterými se firma jindy zabývá, musely jít stranou," postěžoval si krajský radní za ODS Jaroslav Pospíšil.
Stávka, s níž zásadně nesouhlasí, byla podle něj naplánována na nevhodnou dobu. "Zrovna připravujeme poslední etapu integrace dopravy v kraji," řekl.
České dráhy se jednání nebrání
Objednané služby stály dle radního kraj statisíce korun. "Přemýšlíme, že bychom si škodu nechali proplatit od těch, kdo ji způsobili. Tedy nejspíš od Českých drah, jejichž zaměstnanci protest plánovali," sdělil Pospíšil.
Dráhy se jednání o náhradách nebrání. "Je svrchované právo kraje a jeho zástupců požadovat úhradu ztrát. Pokud by k tomu opravdu došlo, vstoupíme s nimi samozřejmě do jednání," řekla mluvčí společnosti Kateřina Šubová.
"Jednou z otázek však je, co konkrétně vyplývá ze smluvního vztahu mezi Českými dráhami a krajem," dodala mluvčí.
Přípravy na stávku zaměstnaly dispečery
Stávku zaměstnanců dopravních společností, která se měla konat ve čtvrtek, nakonec odboráři dočasně odvolali. I tak ale zaměstnala dispečery na železnici i v brněnském dopravním podniku.
Samotní železničáři měli podle Šubové s protestem plné ruce práce. Museli sestavit seznamy všech spojů. Zmapovat, které nevyjedou či které budou zpožděné.
"Náklady na opatření spojená se stávkou však nelze vyčíslit už proto, že třeba dispečeři pracovali v rámci běžné pracovní doby," sdělila mluvčí.