"Po provedení volného pádu tandempilot otevíral padák, který se otevřel mimo pravou část náběžné hrany," uvedl hlavní inspektor Aeroklubu ČR Přemek Nosek. Padák prý začal rotovat a tandempilot ho chtěl odhodit. Volné konce se bez problémů oddělily od nosného postroje, ale pravý přední popruh zůstal zachycený.
"Tandempilot po zjištění, že volný konec nejde odpoutat a rotace vzrůstá, se rozhodl otevřít záložní padák," řekl inspektor. Záložní padák se však prý zamotal do vlajícího hlavního padáku, a proto nemohl fungovat.
Tragédie se stala v neděli odpoledne při tandemovém seskoku z výšky 3 200 metrů. Podle inspektorů neudělal instruktor chybu, ale problém byl v padáku typu Strong od amerického výrobce.
Těch bylo v Česku dosud 16, od pondělí se ale nesmějí používat. V Boleslavi se také dočasně neprovozují tandemové seskoky. - čtěte více o případu
Přestože inspektoři už mají o příčině nešťastné události jasno, policie zatím případ dále vyšetřuje. Expertizy potrvají nejméně měsíc.