Původně úřad potvrdil nález ptačích pozůstatků jen v pravém motoru, který zůstal po havárii připevněn k trupu stroje. Nynější zpráva uvádí, že stejně postižen byl i levý motor, který byl vyzdvižen ze dna Hudsonu 23. ledna.
O srážce s hejnem ptáků informoval pilot letadla řídící věž krátce po startu z newyorského letiště La Guardia. Záznamy z černé skříňky už dříve ukázaly, že nehoda ve výšce 975 metrů vysadila oba motory ve stejném okamžiku z provozu. - přečtěte si Motory z letadla na Hudsonu vysadily současně
V situaci, kdy se už stroj nemohl vrátit na letiště a v blízkosti nebylo jiné vhodné místo, rozhodl se kapitán k nouzovému přistání na hladině řeky. Všech 155 lidí na palubě mimořádnou situaci přestálo bez vážnějšího zranění. Posádka cestující evakuovala a v krátké době je nalodila přívozní plavidla, která se pohybovala v okolí.
Média o havárii psala jako o zázraku na Hudsonu a z kapitána letadla Chesleyho Sullenbergera se stal národní hrdina.
Už dva dny před touto havárií byla na pravém motoru stejného stroje hlášena závada, která si ovšem nevynutila přerušení letu. Zpráva NTSB uvádí, že šlo o falešný poplach způsobený nesprávnou funkcí termostatu. Závada byla po přistání bezpečně odstraněna a podle NTSB neměla souvislost s nehodou v New Yorku.