Vedení policie od února utratilo dvacet dva milionů, aby nalákalo do modročerné uniformy tisíce nových lidí. Výsledek je rozpačitý. V některých krajích nábor dopadl více než dobře - například na severní Moravě nebo v jižních Čechách, oproti tomu řady pražských policistů rozšířilo jen 13 nových kolegů.
Ve vybraných médiích proto kampaň "Pomáhat a chránit" proběhne znova.
"V současné době má policie podstav na úrovni necelých pět tisíc dvě stě lidí a předpokládáme, že se podaří toto číslo ke konci roku snížit o sedm set, tedy zhruba na čtyři a půl tisíce tabulkových míst," řekl k tomu Právu mluvčí Kubalák.
Podle informací iDNES.cz dojde na emotivních plakátech a ve videospotech, na nichž mladý hoch brání spolužáka, k drobné změně. - čtěte K policii láká v reklamě statečný školák
"Bude vycházet z informací, které jsme získali v první části kampaně," naznačil Kubalák pro iDNES.cz. Konkrétní ovšem být nechtěl. Dodal ovšem, že v některých regionálních médiích bude kampaň silnější.
Intenzivnější náborovou akci lze čekat na území hlavního města, kde nedostatek policistů označil jejich pražský šéf Petr Želásko za kritický stav. Na to už před časem reagoval policejní prezident Oldřich Martinů, který ve spolupráci s Nezávislými policejními odbory připravil čtyřbodový Motivační program. - čtěte Pražským policistům přidáme, slíbil odborářům ministr vnitra
Ten by měl lidem sloužícím u pražské policie zaručit vyšší platy, lepší pracovní prostředí, více služebních aut a mimopražským nabídku bydlet na ubytovně za malou částku, včetně možnosti lépe si plánovat služby, aby mohli volno trávit s rodinami.