Rozpětí motorizovaných křídel tři metry, výška letu čtyři tisíce metrů. To jsou základní parametry počinu, který znamená průlom v historii letectví.
"Nejlepší zážitek je, když dám plný plyn a naberu výšku. Je to skvělý pocit, až euforický. Letěl jsem až k vrcholkům hor. Je to, jako bych byl nahý," popsal své pocity sedmačtyřicetiletý Švýcar, který si už mezi svými obdivovateli vysloužil přezdívku "jet-man".
"Jsem zvyklý létat uzavřený v letadlech. Ale svobodně letět na úrovni špiček stromů - to je adrenalin!" dodal někdejší vojenský pilot, nyní už kapitán dopravních letadel Airbus.
Pohled na zemi z výšky vypadá podle Rossyho metody určitě jinak než skrze okénko dopravního letadla. Srovnat to dokonce může okamžitě, protože do výšky 4 tisíc metrů ho musí vynést právě lehký sportovní letoun.
Po výskoku do volného prostoru si Yves většinou ještě několik sekund užívá klouzavého letu bez pomoci motoru, než zmáčkne malou páčku na roztažení křídel.
Za třicet sekund jsou motory stabilizované a jakmile nabere rychlost, může se Rossy konečně cítit jako pták.
Možná jen přistání na zemi pomocí padáku bývá občas kostrbaté - ale kdo by se staral po takovém letu.