Vlaky metra mají vyjet po prodloužené trase C v polovině roku 2004.
Podle náměstka primátora Jiřího Paroubka dá magistrát z městské kasy v příštím roce na novou trasu podzemní dráhy půl druhé miliardy korun.
Další miliardy bude stát pokračování stavby tramvajové tratě z Hlubočep na Barrandov a výstavba tunelu Mrázovka na městském okruhu. "Tyto stavby jsou pro město rozhodující," tvrdí radní Radovan Steiner, který bude mít dopravu na starosti.
První tramvaje na barrandovské sídliště a auta Mrázovkou by měly začít jezdit rovněž v roce 2004.
Nedávno pracovníci Metrostavu a dalších firem prorazili už všechny tunely na nové trase metra mezi holešovickým nádražím a budoucí stanicí Ládví.
Čtyřkilometrový úsek začali tuneláři razit v květnu roku 2001. Tunely budou dvojkolejné, proti nynějším trasám je však novinka v tom, že koleje pro oba směry povedou podle mluvčího Metrostavu Františka Poláka v jednom tubusu.
"Pro cestující to bude lepší, protože ve stanicích nebude tolik foukat studený vzduch," řekl Polák.
Unikátní je také stanice Kobylisy, která je ražena jako jednolodní, nebudou v ní žádné sloupy, což usnadní lidem orientaci. Dokončení tunelů je pro raziče podobnou událostí, jako když zedníci postaví hrubou stavbu.
V současné době provádějí dělníci obezdívky tunelů, ve stanici Ládví dávají koleje, a pracují na obou vestibulech stanice Kobylisy. U Vltavy dokončují zaměstnanci tunely v místě bývalého suchého doku, ze kterého byly naplaveny do řeky.
Stavba se dostala i do povědomí mezinárodní odborné veřejnosti – plavené tunely byly oceněny I. cenou Mezinárodní organizace pro konstrukční beton jako mimořádné technické dílo. Tato cena se uděluje jednou za čtyři roky a jejími nositeli jsou tak prestižní projekty jako třeba Grand Arche v pařížské La Defense či protipovodňové bariéry v Nizozemsku.