V dalších etapách pak stavbaři obnoví podzemní drenážní systém pod náměstím. O dvacet centimetrů se zvýší také poloha nábřeží podél hlavní dopravní tepny města, takzvaného velkého kanálu - Canale Grande.
Stálý problém záplav
Při záplavách stoupá hladina vody v kanále často více než o metr, což ohrožuje cenné historické budovy, jako je například bazilika svatého Marka.
Velká voda letos postihla Benátky už několikrát a přílivové vlny se podle odborníků zvětšují. Tamní představitelé proto nyní diskutují o systému hrází, které by měly město ochránit.
Za klidným spánkem do Benátek |
Jedním z řešení problému záplav by mohla být konstrukce pohyblivých vrat v hrdle laguny. Tento návrh však kritizovali mnozí ochránci životního prostředí i někteří odborníci.
Práce by měly skončit v roce 2005 a vyžádají si 50 milionů eur (asi 1,5 miliardy korun).