"Letěli jsme tehdy z Prahy s letounem Socata do rakouského Linze pro Cessnu," uvedl pilot Petr Mára ze společnosti Pek-Service. Právě on na zpáteční cestě pilotoval Cessnu, kterou společnost koupila v Rakousku. "Při přeletu rakousko-českých hranic se zhoršily meteorologické podmínky a letadlo pokryla námraza," popsal situaci. Po přeladění na frekvenci služby letového provozu vojenského letiště v Náměšti nad Oslavou se mu navíc nepodařilo s personálem věže navázat komunikaci. "V kritických podmínkách jsem proto nabral přímý směr s vědomím, že jsem někde u bezletové zóny kolem Dukovan a letí za mnou Socata," dodal pilot. Kapitán Socaty ale varování z věže v Náměšti slyšel a úhybným manévrem se zóně takřka vyhnul.
"Žádnou kameru jsme na palubě neměli, nikdo nás s ní na letišti v Brně-Tuřanech nemohl zadržet," reagoval Mára na informace tisku, že piloti v bezletové zóně filmovali české jaderné zařízení. Podle těchto informací šlo o provokaci protijaderných aktivistů z Rakouska. Cessna ten den totiž ještě měla rakouské poznávací znaky. Dnes už je registrována v ČR a bude sloužit sportovnímu výsadku.
Podle mluvčí policejního prezidia Ivany Zelenákové se případem zabývala i Služba pro odhalování korupce a závažné hospodářské trestné činnosti. Úřad vyšetřování v Třebíči zjistí, zda se piloti nedopustili trestného činu ohrožení provozu obecně prospěšného zařízení. Ve středu byl jednomu z nich zadržen letecký
průkaz a čeká ho teoretické i praktické přezkoušení.