"V ideálním případě bude podle mě náměstí celé uzavřené, ale biudou tam jezdit pouze tramvaje," myslí si radní sedmé městské části Ari Lieberman. Jak ale dodal, musela by se vyřešit doprava směrem na magistrálu, což určitě nebude jednoduché.
Prozatím se situace v protisměru zklidní tím, že chodník i silnice budou ve stejné úrovni. Sníží se tak nejen rychlost projíždějících aut, ale zároveň zmizí i parkovací místa.
Místní občané se záměrem radnice souhlasí. Prospět by mohla také místním obchodníkům. Problémem jsou právě parkovací místa, která by v oblasti mohla chybět.
S budováním pěší zóny se začne v červnu, kdy také vypukne celková rekonstrukce tramvajových kolejí v okolí náměstí.
Ze Strossmayerova náměstí zmizí nástupní tramvajový ostrůvek. Chodník vlevo bude srovnán do úrovně silnice a oddělen sloupky. Tím ale zároveň zmizí parkovací místa. (18. 4. 2001) |
Z tohoto ostrůvku již lidé nebudou vcházet přímo do silnice. Tu nahradí pěší zóna. (18. 4. 2001) |