"Tím, že sjednotíme vozový park města i jeho organizací chceme především ušetřit. Protože při zakázkách významného rozsahu poskytují firmy množstevní i jiné speciální slevy. Předpokládám, že by se při sjednoceném autoparku uspořilo i při opravách, při nákupu náhradních dílů a vhodně zvolenými typy vozidel je možné uspořit i pohonné hmoty," uvedl ředitel magistrátu Zdeněk Zajíček. Dodal, že by se sjednoceným vozovým parkem měl vytvořit i určitý jednotný styl prezentace hlavního města vůči veřejnosti.
Radní hlavního města doporučují i to, v čem by měli jezdit starostové jednotlivých městských částí, ale rozhodnout o starostech nemohou.
Záměr sjednotit autopark a centralizovat nákup vozidel pro potřeby orgánů a organizací hlavního města přijala rada už loni.
K záměru města se vyjádřilo sto deset orgánů a organizací města, ale jejich stanoviska byla značně rozdílná.
Město chtělo vozový park sjednotit už před čtyřmi roky, kdy městská organizace Servisní základna města počítala s tím, že postupně obnoví vozový park města tak, aby v něm zůstaly pouze škodovy a pro vrcholné představitele města a k reprezentativním účelům by byly k dispozici Octavie, ale zcela sjednotit vozový park se tehdy nepodařilo.