Souprava musela být odtažena do depa, kde ji prohlížejí pracovníci výrobce.
Na trase C jezdily dosud ve zkušebním provozu tři nové soupravy a podle ředitele dopravního podniku u nich ebyly zaznamenány žádné větší problémy.
Houfek míní, že porucha nikterak neovlivní homologaci nového typu vlaků, kterou nyní dokončuje Drážní úřad. Ten by měl výrobcům vydat průkaz o způsobilosti k provozu zhruba v polovině února a pak by měly být soupravy zařazeny do běžného provozu.
Vlak ve středu zůstal stát ve stanici asi ve 14:30, provoz byl obnoven o hodinu později. Mezi zastávkami Florenc a Pražského povstání vozily cestující náhradní autobusy.
Zatímco Drážní úřad i dopravní podnik nepochybují o bezpečnosti nových vlaků, designér Petr Tučný má podle informací tisku výhrady k vozům vyráběným v konsorciu firem ČKD-AdTranz- Siemens. Při požáru podle něj cestující nebudou moci vlak opustit, neboť vagóny nejsou průchozí. Evakuace lidí po lávce v tunelu je přitom údajně nebezpečná. Vedení Dopravního podniku hodlá podat na Tučného několik trestních oznámení, protože svými výroky o nízké kvalitě nových vlaků poškodil dobré jméno firmy.