Podle svědků celé události ve stanici Vyšehrad zhasla světla a neotevřeli se dveře. Ty musely být pracovníky metra otevřeny mechanicky. Cestující zůstali v soupravě uvězněni osm minut.
Jedna ze tří nových souprav, které ve zkušebním provozu na trase C vozí cestující, zůstala stát ve stanici Vyšehrad v půl třetí odpoledne a provoz byl obnoven krátce před půl čtvrtou. Mezi stanicemi Pražského povstání a Florenc jezdily při výluce náhradní autobusy.
Okamžitě po odtažení vozů do depa začali technici soupravu rozebírat a zkoumat.
Pro dopravní podnik přichází tato událost v nevhodonou chvíli - pouhých čtrnást dní poté, co Dopravní podnik vyhlásil dsvé odhodlání podat žaloby na designéra Petra Tučného, který zpochybňoval bezpečnost nových souprav. Tučný v tisku mimo jiné uvedl, že při požáru v metru nebudou mít lidé možnost vlak opustit. Dveře mezi jednotlivými vozy nových vlaků totiž nejsou průchozí a evakuace cestujících po lávce v tunelu by byla kvůli elektrickým kabelům a možným zkratům nebezpečná.
Podle DP mělo několik prvních vozů, u nichž se nyní skončí homologační řízení, začít vozit v běžném provozu cestující na přelomu ledna a února.
Nová souprava metra M1 má moderní konstrukci z odlehčených materiálů. Používaný materiál je odolný proti ohni. Elektroinstalace a zabezpečovací zařízení řídí počítače. |