Trochu člověka zamrzí, že při prvním kontaktu se zákazníky se zástupce nového majitele nejdříve nepoptá po dobrém zdraví a úrovni poskytovaných služeb, která je u některých odběratelů silně kolísavá. Musí řešit důležitější a aktuálnější problémy, jde přece o prachy.
Vzpomněl jsem si na slavného spisovatele a dobrodruha Jacka Londona, který v těžkých dobách svého dobrodružného života musel v nouzi i žebrat. Chodil od domu k domu a stalo se mu, že muž ve dveřích jednoho z nich mu začal vysvětlovat, že on by rád dal, ale nemůže. Vysvětloval jak špatně je na tom on, co všechno musí platit a co se na něho valí... až London sáhl do kapsy, podal mu vyžebrané mince se slovy: "Vidím, že vy je potřebujete víc než já."
Už vidím, jak příjemci kabelového signálu běží na sporožiro a radostně posílají chřadnoucí firmě navýšené platby s vědomím konání dobrého skutku. Vždyť ti dobří kabelotelevizní a internetoví poskytovatelé nikým nenuceni koupili prodělávající firmy s jediným cílem, přivést nám do domů kvalitní služby. Zlepšit často špatný signál televizních programů a internet začne po zdražení správně fungovat i těm z příjemců, kteří si nyní stěžují, že polovinu času nejde vůbec a další polovinu doby pomalu.
Přesto český člověk, znáte ho, nevěří. Něco v něm šeptá: proč by to jinak dělali; ještě hlouběji se však ozývá pochybovačné: zase jsi někomu skočil na lep. Pak si ale řekne: ale, co dokud nejde o život... a zaplatí.
Představeme si ale, co by se stalo, Když většina z půl milionu zákazníků dumpingovými cenami nalákaných a novými, "reálnými", rozladěných, udělá opak. Co se asi stane? No nic, přestaňme snít! Stejně jako dál kupujeme stále dražší benzin - nedokážeme se omezit ve svém pohodlí. Úbytek zákazníků bude minimální a firma zakrátko může zdražit znovu. Vždyť náklady fakt rostou - jen aby nás nepřerostly.