Jak ve čtvrtek v nadsázce Knížák vzkázal odpůrcům Senátu, nově opravená jízdárna ho přesvědčila, že by se Senát neměl rušit. Národní galerie bude mít zrekonstruovanou Valdštejnskou jízdárnu pronajatou od 1. července na dobu neurčitou a na nájemném zaplatí necelých 700.000 korun ročně. Benešová dodala, že díky rychlosti, s jakou se podařilo dát jízdárně novou tvář, se může zařadit mezi akce projektu Praha 2000 - kulturní město Evropy.
Valdštejnská jízdárna prošla ve své historii několika rekonstrukcemi. V roce 1920 zde byla dokonce automobilová opravna Laurin a Klement. Na výstavní síň byla upravena v letech 1950 až 1953. V barokním Valdštejnském paláci se nyní opravuje i jeho hlavní a historicky nejcennější část, kde je i bývalý jednací sál senátorů. Rekonstrukce by měla skončit v lednu 2001.
Archiv je jediný prostor, který hodlá v jízdárně využívat Senát ČR. |
Předsedkyně Senátu ČR Libuše Benešová hovoří na tiskové konferenci při otevírání Valdštejnské jízdárny. |
Bufet je umístěn na severní galerii. |
Franceschini: Šlechtický karusel v jízdárně, 1854. |
Moderní hygienické zázemí v suterénu jízdárny. |
Jízdárna během rekonstrukce. |
Hlavní sál - severní část. |
Hlavní sál - západní část. |
Hlavní sál - pohled z jižní galerie. |
Osvětlení hlavního sálu. |
Výkopy pro suterén, Valdštejnská jízdárna, srpen 1999. |
Nákladní výtah pro exponáty. |