Zákon, podle kterého cyklisté s přípojným vozíkem na silnice a dokonce ani na cyklostezky nesmí, vznikl v roce 2000. Tedy v době, kdy přípojné vozíky jezdily po Česku jen zřídka. Novela je tak na místě.
Poslanecký návrh počítá s tím, že v přívěsném vozíku bude možné vézt nejvýše dvě děti mladší deseti let. Vozík nesmí být ze zákona širší než 90 centimetrů, musí být opatřen červenými odrazkami. Musí mít také žlutý nebo oranžový praporek či štítek ve výšce půldruhého metru nad úrovní vozovky, pokud je ve vozíku dítě.
Legalizace cyklovozíků pro děti měla podporu ministerstva dopravy. Podle jeho zástupců už je v Česku 17 tisíc vozíků, které se běžně používají v zemích západní Evropy s výjimkou Itálie. Cyklovozíky jsou podle ministerstva díky nižšímu těžišti pro děti bezpečnější než již povolené sedačky.
Střídmější byl k návrhu ředitel dopravní policie Leoš Tržil, podle něhož bude třeba cyklistům vysvětlit, na kterých komunikacích bude jízda s vozíky vhodná kvůli hustotě provozu. Kritici legalizace vozíků tvrdí, že dítě bude vdechovat prach a výfukové plyny a že ho budou ohrožovat kolem jedoucí řidiči.