Loni v prosinci cestovali redaktoři mezi osmou a devátou hodinou ráno linkami 113, 217 a 253. Za týden podnikli 14 jízd - autobusy, do kterých se posadili, nabraly dohromady dvě a čtvrt hodiny zpoždění. V neoficiální soutěži vyhrál právě ten s dvěstěsedmnáctkou "na dresu".
Že byl sníh a plískanice? To asi není důvod, jak je patrné z testu, který provedli redaktoři před týdnem.
Test redakce MF DNESDeset, ale i dvacet minut si ve špičce mohou počkat cestující, kteří se chtějí dopravit z Břevnova na Smíchov. MF DNES testovala přesnost spoje několik dní, nejhorší situace byla v pondělí. Autobus měl do zastávky Malovanka dorazit v 7 hodin 34 minut. Nepřijel. Zpoždění ale nabral i následující spoj, podle jízdního řádu měl být na zastávce o deset minut později než předchozí. Ještě v 7 hodin 55 minut lidé čekali. Ve čtvrtek bylo zpoždění autobusu menší, přijel o "pouhých" pět minut později. Autobus 217 je přitom jen jedním ze dvou přímých spojů z Břevnova na Smíchov. Mimo pondělní ráno a špičku jezdí bez problémů. Cestující mohou využít i autobus 191, který ovšem jede z druhého konce Bělohorské ulice. |
Otázka pro ředitele Martina Dvořáka: Jak se vypořádáváte s tím, že autobusy nabírají až hodinové zpoždění?
V autobusové dopravě je významným opatřením vyznačování jízdních pruhů pro autobusy. V současnosti je takto vyznačeno 7,4 kilometru jízdních pruhů na silnicích a 5,2 kilometru na tramvajových pásech. Další se chystají třeba na trase Želivského-Háje nebo od Nemocnice Krč po Kačerov.
Důležitost pro cestující: 90 % |